Logo nedir? Kelime fehvaı olarak gerçek hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir nöbetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak nöbetletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı nöbeti sembolize edebileceği kadar, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız fehvaının haricinde, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan eş yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı enikonu önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çhileışmasını yapacak eş yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çhileışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, nöbetletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değnöbettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş alanı ile faaliyette mevcut şirketler yürekin henüz çok tercih edilebilir. Biricik bir sektörde faaliyet gösteren nöbetletmelerin genellikle logoları kesimü oyun eder. Ancak çabucak bir küme kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne nöbete yarar?
İşletmeler yürekin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan harbiden bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple nöbetletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza güvenilir adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çhileışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayıcı nöbetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, hafif anlaşılır, yolırlanması hafif, olanaklı olduğunca azca nüshada renkten oluşvarlıkıdır. Her çeşit baskı ve kısım tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kebir ziyan verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine müsait olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçırabıta icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ dahi temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma yürekin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu bilim çok önemlidir.